Wednesday 21 September 2016

SISTEM BUSINESS



Kenapa saya mampu memberi 2%-5% keuntungan kepada anda..
Kenapa saya boleh memberi keuntungan 30% daripada pelaburan.
Kenapa saya boleh memberi keuntungan seharian sepanjang zaman...

Ini sebabnya:

1.Kewangan terkumpul
2.Keuntungan dari pembekal,peniaga dan pelanggan
3.Keuntungan dari jaringan pembekal,peniaga juga agen
4.Keuntungan dari peladang,petani dan pengusaha

Ini tahu tetapi nak buat sendiri..


Keperluan sikap yang anda harus miliki

"fikir adakah anda komited dan tabah dalam perniagaan.
"fikir adakah anda seorang yang ikhlas,peramah,mudah berhubung dengan org juga tidak berlagak (high profil)menyampaikan maklumat.
"anda benar2 faham kendali perniagaan kecil,sederhana dan besar juga memahami masalah peniaga.
"fikir adakah anda seorang penyimpan kewangan dan pandai menguruskan juga pandai mengumpul apa2 sahaja produk yg kecil mahupun besar(aset)

Anda mungkin boleh laksanakan tetapi jika tidak Inilah tugas saya..

Kenapa saya suka share ilmu..sebab perkara utama bila org lain berjaya mereka sibuk usahakan sehingga tempoh 10 tahun dan tak dapat copy kerja lain saya..Dalam perkara sama 1001 peluang lagi akan saya bina.. setiap masa  Kesimpulannya diatas ini adakah anda ingin jadi bilioner utk tempoh 50tahun je atau bergenerasi ye..
Saya memiliki yang ingin diusahakan juga pasti...Anda bagaimana ye..sudah fikir atau ikut sahaja berpendapatan mampu milik atau sebaliknya

No comments:

Post a Comment

Jangan lupa komen infokan perniagaan anda serta perkhidmatan juga kerja anda